maanantai 24. maaliskuuta 2014

ÄIDIN SUOSIKKI AAMUPALA







Jännä juttu, miten sitä lapsena ei voinut sietääkään kaurapuuroa. Ainakin minulle se oli ihan inhokki-aamuruoka.. Ja nyt sitten aikuisena se onkin ihan parasta herkkua!
Meillä kyllä pojatkin syövät puuroa ihan mielellään, tosin (imelän) hillon kera. Itse asiassa meillä ollaan aina syöty puuroa niin paljon, että pojatkin ovat siihen tapaan tottuneet ihan huomaamatta.

Minä olen aamusyöppö! Minulla on nälkä heti herättyä, enkä voisi kuvitellakaan että lähtisin liikkeelle ilman aamupalaa. Viikolla herään kiltisti vähintään puoli tuntia aikaisemmin, että ehdin rauhassa syödä aamiaisen. Enkä muutenkaan tykkää aamuisesta kiireestä, minusta se vaikuttaa huonosti koko päivään.
Viikolla ei ehdi syödä aamupalaa kaikilla ”mausteilla”, mutta viikonloppuna voi sitten herkutella. Tässä on minun ehdottomasti paras aamupalani: kaurapuuroa mustikoiden, tai muiden marjojen kanssa, voileipää ja kupillinen (tai pari) kahvia. Nautitaan ilman kiirettä, päivän lehteä selaillen.

Mukavaa, aurinkoista viikkoa! J

6 kommenttia:

  1. Näyttää hyvälle :) Mulla on lapsuudesta jäänyt kaurapuurokammo. Ehkä se vois joskus maistua ihan hyvälle. Aamuisin en osaa syödä juuri mitään. Väkisellä leivän pari, mutta monesti tulee niistäkin liian ähky.

    VastaaPoista
  2. Hieno kattaus! Mä en tykkää puurosta, syön sitä vaan jos on tosi kiire ja pakko saada jotain pikaista lämmintä napaan. Aamupala on muutenkin vähän sellainen, jonka olen vielä taannoin skipannut pannullisella teetä... :D Mutta nyt kun vetäisen aamuisin intervallitreenin ennen aamupalaa, niin sekin aamupala sitten maistuu paremmin! Yleensä luonnonjugurttia (ja/tai raejuustoa) ja marjakeittoa, ehkä joku leipä kaveriksi :)

    VastaaPoista
  3. Aamupala on niin päivän paras ateria! Ja tähänkin opettleu on vaatinut vuosien työn :) Puuroa saatan usein syödä lounaaksikin, kun ravintoarvot raejuuston ja marjojen kanssa on aika hyvät. Kivaa viikkoa!

    VastaaPoista
  4. Minäkään en lapsena tykännyt puurosta, suorastaa inhosin sitä. Nykyisin kaurapuuro on aivan lempiaamupala. Niin se voi maku muuttua :)

    VastaaPoista
  5. Nams, ihana aamiainen! Mä myös rakastan aamupalaa, ei voi kuvitellakaan poistuvansa kotoa tyhjin vatsoin. Aurinkoa viikkoon!

    VastaaPoista
  6. Ja mä, kun juon vaan smoothieta...kivaa viikkoa!!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)